Ja us podeu inscriure a la ruta de les Tapes que es farà a Rubí al novembre.La ruta es fa tots els dijous de novembre en horari de tarda/vespre, els 4 dijous. Dates: 6, 13, 20 i 27 de novembre de 202 (…) llegir
El passat 2 de juliol, el Ministeri d’Economia i Competitivitat va anunciar la seva voluntat de modificar els horaris comercials mitjançant un decret Llei. Davant d’aquest anunci, que ataca greument el comerç de proximitat, i envaeix les competències pròpies de la Generalitat, PIMEC Comerç, juntament amb la resta de patronals del comerç català, COCAM, CCC, ABC, CEDAC, i els sindicats CCOO Catalunya i UGT Catalunya, han signat un manifest sectorial en contra de l’ampliació dels horaris comercials.
El Parlament de Catalunya ha estat l’escenari on s’ha portat a terme la signatura d’aquest manifest que s’ha lliurat al president de la Generalitat, Artur Mas; a la presidenta del Parlament, Núria de Gispert; al conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena; al director general de Comerç, Josep Ma Recasens i als diferents grups parlamentaris. El Govern català i la major part dels grups parlamentaris han mostrat tot el seu suport cap aquest manifest i han agraït als comerciants aquesta mostra d’unió i rapidesa en la reacció.
Ens trobem en un escenari inestable i d’extrema gravetat. Per una banda, la caiguda del consum, que es manté durant mesos i mesos, qüestiona la viabilitat de cada cop més comerços; i per una altra banda, el Govern central ja ha anunciat la seva proposta d’ampliar encara més els horaris comercials. PIMEC Comerç sempre ha mostrat una posició clara i ferma davant de qualsevol modificació dels horaris comercials ja que és un atac cap a les realitats socials concretes de Catalunya. La nostra realitat comercial es defineix pel territori, l’economia i per les necessitats dels clients i dels comerciants.
El president de PIMEC Comerç, Alejandro Goñi, considera que “concretament la societat catalana té una manera de ser i uns costums que permeten un equilibri entre els petits i mitjans comerciants i les grans cadenes, i si es porta a terme aquesta desregulació, el comerç de proximitat, tan arrelat a Catalunya, es veurà afectat greument”.
Més noticies
La Generalitat de Catalunya obre una nova línia de subvencions dirigides a comerciants i artesans. Els tràmits telemàtics per sol·licitar els ajuts obriran a les 9:00 hores del dia 4 de juny de 2025 i (…) llegir
Compartim aquest programa de suport per donar l'impuls que necessites al teu negoci. Et permet rebre formació (24 hores col·lectives) i assessorament específic (20 hores amb personal expert). Inscrip (…) llegir